Κυριακή 6 Απριλίου 2014

Υπουργείο Παιδείας – Έλεγχος καταχωρήσεων στο Survey σε βάθος πενταετίας

Σαρωτικούς ελέγχους για την πιστότητα και ορθότητα των στοιχείων που καταχωρούνται από τους Διευθυντές των σχολείων στο Ηλεκτρονικό Σύστημα Καταγραφής (Survey) έχει ζητήσει από τον αρμόδιο φορέα διαχείρισης του, αλλά και από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης το...... Υπουργείο Παιδείας.
Σκοπός των ελέγχων είναι, σύμφωνα με υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου, η δημιουργία του «μαθητικού» και εκπαιδευτικού «προφίλ» κάθε σχολικής μονάδας τα τελευταία 5 σχολικά έτη.
Τα στοιχεία που ελέγχονται είναι κυρίως το μαθητικό δυναμικό κάθε σχολείου, η διαμόρφωση των τάξεων και τμημάτων στα αριθμητικά δεδομένα των μαθητών, η κατανομή των εκπαιδευτικών στο ωρολόγιο πρόγραμμα, η κάλυψη των οργανικών θέσεων με βάση όσα ορίζει ο νόμος, η διδακτική απασχόληση ή απαλλαγή των εκπαιδευτικών από τα καθήκοντα τους, τα κατά σχολικό έτος λειτουργικά κενά και οι προσλήψεις αναπληρωτών, οι υπεραρριθμίες, κλπ.
Αφορμή για τους ελέγχους αποτέλεσαν οι διαπιστώσεις του Σώματος Ελεγκτών – Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης (Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.) για τον τρόπο διοίκησης και λειτουργίας σχολικών μονάδων της ανατολικής Αττικής το καλοκαίρι που πέρασε.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες το επόμενο στάδιο θα είναι η ανάθεση σαρωτικών ελέγχων στο (Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.) σε όσα σχολεία και εκπαιδευτικές Περιφέρειες διαπιστωθούν «λάθος» καταγραφές στοιχείων στο Survey που είχαν ή έχουν ακόμη ως επίπτωση τη λειτουργία τμημάτων με μικρό αριθμό μαθητών, «εικονική» διδακτική απασχόληση ή απαλλαγή εκπαιδευτικών, αυξημένη ζήτηση κάλυψης θέσεων εκπαιδευτικών χωρίς αυτό να στηρίζεται σε πραγματικά στοιχεία, λειτουργία σχολικών μονάδων με πολύ μικρό αριθμό μαθητών, κλπ.
Σε δεύτερο στάδιο τα συμπεράσματα που θα εξαχθούν θα χρησιμοποιηθούν για την αναδιάρθρωση της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης που σύμφωνα με τις ίδιες πηγές βρίσκεται στο στρατηγικό σχεδιασμό του Υπουργείο Παιδείας για τα επόμενα σχολικά έτη. Απώτερος στόχος και σκοπός ο εξορθολογισμός των δομών τους και η μείωση της «σπατάλης» σε ανθρώπινο δυναμικό και χρηματοδοτικούς πόρους. Η αρχή θα γίνει από την επαγγελματική εκπαίδευση που το νέο έτος (2013) θα «γνωρίσει» το νέο τύπο σχολικών μονάδων που θα εισαχθούν (Τεχνολογικό Λύκειο, κλπ.).
Τα στοιχεία της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης είναι καταλυτικά. Η μείωση του μαθητικού δυναμικού σήμερα σε σχέση με το 2000 φθάνει το 30% και αντίστροφα ο αριθμός των εκπαιδευτικών παρουσιάζει αύξηση 35%. Σχήμα οξύμωρο για το οποίο αναζητούνται ερμηνείες και λύσεις.
Όσο αφορά την ορθότητα των στοιχείων που καταχωρούνται στο Survey να θυμίσουμε την πρόσφατη εγκύκλιο του αρμόδιου υφυπουργού Παιδείας με την οποία γίνεται σαφές ότι η ευθύνη ανήκει αποκλειστικά στους Διευθυντές των σχολικών μονάδων. Από αυτούς θα ζητηθούν ευθύνες (όπως συνέβη και στις σχολικές μονάδες της ανατολικής Αττικής) ανεξάρτητα αν λόγο του ψηφιακού αναλφαβητισμού τους (παρόλο που το σύνολο τους σχεδόν διαθέτει πιστοποίηση σε ΤΠΕ) και της διοικητικής πρακτικής που εφαρμόζουν, η καταχώρηση των ζητούμενων στοιχείων γίνεται κατ’ ανάθεση από εκπαιδευτικούς των σχολείων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε τα σχόλια να είναι αντίστοιχα της ανάρτησης και να μην θίγουν την προσωπικότητα κανενός πολίτη.
Ευχαριστώ για τη Συμμετοχή